søndag den 1. februar 2009

The Power of Less

Læst 4 sider af bogen "The Power of Less" og så ved jeg allerede hvad det er jeg vil have med mig fra San Diego.

Bliver jeg nød til at følge Thoreau´s eksempel med at bygge en hytte i skoven, afskærer mig selv fra verden og den moderne teknologi ?

Det er en af grundene til at jeg så gerne ville til San Diego. Her lukker jeg støjen ude og nyder de ting jeg elsker. Nu da jeg begynder at læse "The Power of Less" kan jeg se at det var derfor det var så vigtigt for mig at komme herover.

Vi havde allerede startet vores simple living på Ingolfs Alle, nogen gange kræver det bare at komme på afstand før end de endelige skridt kan tages, støjen skal fjernes og enkeltheden skal koges ned til følgende to ting:

1. Find ind til det essentielle

2. Eliminer resten

Ja, og det er på bare 4 sider i introduktionen, hvad skal det ikke blive til :o) Jeg er selv meget spændt og meget åben overfor hvad jeg får ud af bogen. Jeg ved det kommer til at betyde noget for mig resten af livet.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

It sounds wonderful, but it is easier said than done.
Hanne