mandag den 9. marts 2009

Step mod et mere bæredygtig liv

Samtidig med at jeg er igang med at læse "The Power of Less" for anden gang, får jeg hver dag en blogpost fra forfatteren Leo Babauta. I dag er det om at leve et mere bæredygtigt liv.

Kunne ikke stå for dette vidunderlige forårsbillede, det varer ikke længe kære venner, så titter de op alle vegne.

Hvornår har I sidst været inde i Kongens Have på den tid hvor krokusserne lige er sprunget ud. Fantastisk syn og det giver en mulighed for at gå en skøn tur fra den ene park efter den anden i København.

Hvad har det med bæredygtigt liv at gøre ? ja, tanken om at vi alle skal kunne være her på jorden og leve godt. Nu er økonomien blevet strammer, så hvorfor ikke bruge denne fantastiske mulighed til at ændre vores liv, forbruge mindre, spise mad som vi selv forbereder fra bunden (det kan jeg sagtens sige da jeg jo ikke lave maden :o), gå mere, leve i mindre huse, købe lokalt (herovre findes nogle fantastiske farmersmarkeder), spise langsommere, slukke for PC og mobiltelefonerne bare en gang imellem.

Så Kongens have og krokusserne er en måde at være sammen på uden at skulle stille op med en masse retter mad, dyre vine og div. spillekonsoler til børnene, bruge en masse benzin og betale dyr indgang.

Jeg ved at jeg havde tankerne før vi kom herovre. Der er bare en masse ting som falder oveni hinanden nu og som hjælper mig på vej til et mere simpelt liv, og jeg nyder det allerede og glæder mig til at blive mere bevidst også overfor verden.

Lige nu er mit mål at komme til at holde et indlæg sidst i April i Washington DC omkring energibesparelse ved anodisering af aluminium, hvorfor anodiseret aluminium er et mere bæredygtig valg end lakeret aluminium og hvorfor det er så vigtigt at vi bruger mere anodiseret aluminium og husker at genanvende det.

Jeg er meget spændt, da en af mine drømme er at komme til at tale for Præsident Obama omkring dette emne. Ja, der er lidt igen men uden drømme sker der intet.

Du kan læse hele Leo´s blogpost på http://zenhabits.net/2009/03/steps-towards-a-more-sustainable-life-of-less/

Ingen kommentarer: