søndag den 17. august 2008

Annes første ½ marathon

Idag løb Anne og jeg AFC Half Marathon. Det er San Diego's årlige halvmarathom, som viser byen fra sin bedste side.

Vi gennemførste begge to og vinderen blev.....(mere om det nedenfor).

Træningen har bestået af "korte" løb hver 2. - 3. dag på 5 - 8 km, så vi kunne have været i bedre form til de godt 21 km.

Vi stod op kl. 4 i morges og kørte til Balboa Park, det er der den Zoologiske have ligger. Herfra var der bustransport af 8.000 løbere til Cabrillo, som er et meget historisk sted her i San Diego, der hvor "den hvide mand" første gang gik i land.
Efter at have nydt solopgangen sammen med de andre 7.998 løbere, blev der afsunget nationalsang og kl. 7 lød startskudet.

Det var en varm formiddag, men der var masser af vandposter og folk der heppede.

Anne og jeg havde aftalt at følges ad, men fem meter fra målstregen mærkede jeg et sus og så Anne piske forbi mig, hvilket

medførte at hun nu har en officiel tid på 2:40:37, ét sekund bedre end mig.

Hævnen var sød, for da vi kom hjem og havde taget vores officielle foto (se øverst), var det Anne der gik omkuld og måtte pusles ;0)

Vi kikker nu efter det næste ½ marathon og er fast besluttet på at træne vores ben meget bedre næste gang. fPosted by Picasa

Ingen kommentarer: